Kremmerhuset

Visuell identitet

Nesten 40 år etter at den første butikken så dagens lys, har Kremmerhuset fått ny logo og visuell identitet. Logoen balanserer et renskåret og moderne uttrykk med den lune og gode stemningen butikkene er kjent for. 

Les mer

Det nye butikkonseptet skal, i større grad enn tidligere, tilpasse seg trender i markedet. Kremmerhuset har vært sort helt siden etableringen i 1979, og den sorte fargen blir med videre som innramming av sesongenes farger. Med utgangspunkt i det spesialtegnede ordmerket, har vi også designet et mønster til bruk på gavepapir og poser. 

«Teamet fra Tank Trondheim satte seg meget godt inn i hvem Kremmerhuset er, og ikke minst hvordan vi ønsker å utvikle oss framover. Vi ble godt involvert i prosessen og resultatet er i tråd med våre ønsker om en gjenkjennbar mer moderne logo!» – Tine Haseth Balestrand, Markedssjef

Den første pilot-butikken åpnet i Byhaven i Trondheim, med ny innredning og oppgradert fasade. Vi har designet skiltløsninger og butikkmateriell, samt utviklet retningslinjer for plakatering, prising og produktmerking. I tillegg til de 66 butikkene og ‹skin› av nettbutikken, oppgraderer Kremmerhuset kundeklubben for sine 180.000 medlemmer, med et eget symbol og en tydelig fargepalett. 

Det nye konseptet implementeres fortløpende, i løpet av høsten 2018.