Bunnpris

Fargerik matglede

Vi har utviklet merke- og pakningsidentitet for Bunnpris sin egen merkevare Kløver. Markedet for EMV er i kraftig utvikling, med større satsing fra alle aktører. Da er det viktig å bygge en tydelig avsenderidentitet. 

Les mer

Kløver som merkevare strakk seg langt tilbake i tid og bestod av en rekke kvalitetsprodukter innen ferskvarer. Men, uttrykket var rigid og bar preg av en smal «verktøykasse». Tank utviklet et rikere uttrykk med varme og inspirasjon til matglede. Stikkord har vært; modernitet for alle, hylletrykk og god merkestruktur – slik at det skal være greit for forbruker å orientere seg i butikken.

Tank har designet pakninger for mer enn 60 produkter, systematisert etter brukssituasjon. Pålegg og spekevarer, enkle hverdagsprodukter og produkter med mer fokus på smak har fått differensiert grafisk behandling. Fargebruken er enkel innenfor hver pakning, men produktene som helhet gir et fargerikt og sprudlende inntrykk – til inspirasjon i butikken.

Illustrasjon: Marius Pålerud, Illustratørene
Foto: Ulla Westbø, H2W studio